راهنمای سفر

راهنمای سفر

راهنمای سفر

راهنمای سفر

  • ۰
  • ۰

آشنایی با شهر آتن

شهر آتن مهد پروش تاریخ یونان بوده و زیباترین مقاصد گردشگری تاریخی جهان را از آن خود کرده است. مساحت شهر آتن برابر با 2.929 کیلومترمربع بوده و جمعیتی برابر با 89.000 نفر در آنجا زندگی می کنند. آتن نسبت به دیگر پایتخت های اروپایی، فضای سبز کمتری دارد و آلودگی هوا و آلودگی صوتی در آنجا بسیار دیده می شود. زبان مردم آتن یونانی بوده  واحد پول آنها یورو می باشد. شهر آتن جاذبه های گردشگری تاریخی بسیاری دارد و همه ساله پذیرای میلیون ها توریست از سراسر جهان می باشد. با سفر به شهر آتن می توان در دل تاریخ قدم نهاد و لحظه های غم و شادی گذشتگان را حس کرد. از جمله جاذبه های دیدنی آتن می توان به آکروپولیس، تئاتر دیونیسوس، بیزانتین و موزه مسیحیت، بازار رومی و تپه ی فیلوپاپوس اشاره نمود.

آشنایی با شهر آتن

آب و هوای شهر آتن

شهر آتن آب و هوای معتدلی دارد. این شهر تاریخی تابستان های بسیار گرم و زمستان های سرد و بارانی دارد. با توجه به جزیره ای بودن کشور یونان، آب و هوای مدیترانه ای در کل کشور حکم فرماست، این نوع آب و هوا باعث شده است که میزان گردشگران بیشتر شود. شهر آتن به دلیل آب و هوای دل پذیر نقطه عطف گردشگران شده است و پایتخت پادشاهان بسیاری بوده است.

بهترین زمان سفر به شهر آتن

جاذبه های تفریحی و دیدنی آتن بسیار متنوع هستند، از بناهای تاریخی و سواحل زیبا گرفته تا معابد و مراکز خرید لوکس. در هر زمانی به این شهر سفر کنید بدون شک به شما خوش خواهد گذشت و لذت کافی را می برید درواقع آب و هوای شهر آتن هیچ منعی در تعیین زمان سفر ایجاد نمی کند. با توجه به زمان تعطیلات، فصل تابستان زمان مناسب تری برای سفر به آتن خواهد بود. برای سفر به آتن نیاز به ویزای یونان می باشد.

سفر به شهر آتن در بهار

هوای شهر آتن از اواخر ماه آوریل تا اواسط ژوئن ملایم بوده و تعداد گردشگران کمتر است. اگر از شلوغی بیزارید در زمان جشن ایستر ارتدکس به آتن سفر کنید چون در این زمان به مدت یک هفته فروشگاه ها و رستوران ها تعطیل اند و خیابان ها خلوت هستند. قبل از سفر به این شهر حتما جهت دریاقت وقت سفارت یونان اقدام کنید.

بهترین زمان سفر به شهر آتن

سفر به شهر آتن در تابستان

همانطور که قبلا گفته شد آتن در فصل تابستان هوای گرمی دارد بنابراین اگر در طاقت گرما را ندارید در این مدت زمان به آتن سفر نکنید یا اگر سفر می کنید برای گشت و گذار و بازدید از دیدنی ها صبح، بعدازظهرها و یا زمان غروب را انتخاب کنید. فصل تابستان فصل شلوغ گردشگری در یونان است و به خصوص در شهر آتن تعداد گردشگران به طور چشم گیری افزایش می یابد با این حال در این زمان قیمت هتل ها بالاتر می روند. بنابراین اگر در فصل تابستان قصد سفر به آتن دارید حتما به هتلی که انتخاب کردید دقت کنید که تهویه مناسبی داشته باشد چون بعضی هتل های آتنن تهویه و سرمایش هوا ندارند.

سفر به شهر آتن در پاییز

از اواسط ماه سپتامبر هوا سردتر می شود و میزای گردشگران کاهش پیدا می کند. با این حال زمان مناسبی برای گشت و گذار در کافه ها و رستوران های محلی شهر آتن می باشد و زمان خوبی برای لذت بردن از خلوتی و هوای دل پذیر خواهد بود.

سفر به شهر آتن در زمستان

فصل زمستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هوای ملایم تری دارد و بارش برف اندکی دارد اما تمام جاذبه های دیدنی، کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید بدون توقف مشغول به کارند و پذیرای گردشگران هستند.

هزینه زندگی در شهر آتن

هزینه زندگی در شهر آتن بسیار مناسب است و هزینه های بالایی ندارد، از این رو سالانه افراد زیادی از سراسر جهان به قصد اقامت به این شهر مهاجرت می کنند. اقتصاد شهر آتن در وضعیت خوب و پیشرفته ای به سر می برد و سطح زندگی در این شهر بالا است. بالاترین هزینه در آتن هزینه مسکن و اقامتگاه می باشد در واقع هرچه به مرکز شهر آتن نزدیک تر شوید این هزینه بالاتر می رود اما با توجه به اینکه نرخ تورم بسیار پایین است رفاه و آسایش هم بیشتر است.

بهترین زمان سفر به شهر آتن

هزینه خورد و خوراک در شهر آتن

شهر آتن با توجه به موقعیت توریستی که دارد، رستوران ها وکافه های لوکس و زنجیره ای زیادی دارد که غذاهای بسیار لذیذی سرو می کنند. به خصوص در مناطق توریستی رستوران های بین المللی خواهید دید که انواع غذاهای اروپایی و آسیایی طبخ و ارائه می کنند. اما این موقعیت توریستی دلیلی برای گرانی رستوران ها نبوده بلکه همه آنها غذاهایی با قیمت مناسب ارائه می کنند. شما می توانید خوشمزه ترین غذاهای یونانی را در بهترین رستوران ها با قیمت پایین میل کنید. با کمی قدم زدن در سطح شهر غذاهای خیابانی را خواهید دید که در طول سفرتان حتما امتحان کنید بی شک خوردن و چشیدن غذاهای محلی یونانی تجربه لذیذی خواهد بود.

هزینه حمل و نقل در شهر آتن

هزینه حمل و نقل در شهر آتن با مکانی که شما زندگی می کنید متفاوت خواهد بود اما هزینه حمل و نقل در این شهر توریستی بالا نمی باشد. آتن یکی از شهرهای پیشرفته اروپایی است و برای گردشگران خود نوعی بلیط های تک یا چند سفره در نظر گرفته است که بتوانند به راحتی در سطح شهر جابجا شوند، با این شرایط شما می توانید در کمترین زمان با وسایل حمل و نقل عمومی به مقصد موردنظر خود برسید. سیستم حمل و نقل عمومی شهر آتن عبارتند از مترو، تاکسی و اتوبوس.

جاذبه های دیدنی و تفریحی شهر آتن

شهر آتن زادگاه فلسفه و دانشمندان بزرگ جهان می باشد و با توجه به قدمت تاریخی که دارد آثار باستانی و جاذبه های دیدنی بسیاری دارد. آتن شهری مدرن و پیشرفته همراه با جزایر دنج و رویایی بوده که مقصد بسیاری از گردشگران شده است. در این بخش به شرح تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی آتن می پردازیم:

آکروپولیس

نماد شهر آتن، آکروپولیس می باشد که یکی از باشکوه ترین و زیباترین بناهای تاریخی جهان است. این بنا برفراز تپه ای صخره قرار گرفته است و در زمان گذشته به عنوان قلعه دفاعی استفاده میشد.

جاذبه های دیدنی و تفریحی شهر آتن

موزه‌ بیزانس

این موزه بیش از 25.000 اثر باستانی از دوران بیزانس در تاریخ یونان را به نمایش عموم گذاشته است. موزه‌ بیزانس مجموعه ای از آثار هنری مذهبی بوده که شامل تندیس، نقاشی و موزاییک های هنری هستند.

تئاتر دیونیسوس

این بنا 6 قرن قبل از میلاد مسیح ساخته شده است و همچنین ظرفیت 17000 نفری دارد. افرادی که علاقه مند به هنر تئاتر هستند بازدید از این اثر تاریخی را فراموش نکنند. بسیاری از تراژدی ها و کمدی های مشهور یونای بر روی این استیج اجرا شده است.

آنافیوتیکا

شهر آتن فقط تپه و خرابه برای دیدن ندارد بلکه محله ها و دهکده های قدیمی بسیاری در شهر آتن وجود دارد که ارزش دیدن دارند. دهکده آنافیوتیکا در نزدیکی آکروپلیس واقع شده است. در این محله خانه های قدیمی بسیاری وجود دارد که یک شب رویایی را برای شما رقم خواهند زد.

  • ۹۷/۱۱/۱۰
  • راهنما گردشگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی