راهنمای سفر

راهنمای سفر

راهنمای سفر

راهنمای سفر

  • ۰
  • ۰

7 اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی

شما هم همۀ تلاش خود را کرده‌اید تا خانه‌ای راحت و زیبا داشته باشید. اثاثیه‌ی منزلِ خود را به درستی انتخاب کردید و برای طراحی داخلی منزل خود هزینه کرده‌اید، اما وقتی به خانه‌ی خود نگاه می‌کنید این احساس به شما دست می‌دهد که نسبت به تلاشی که داشته‌اید، نتیجه نگرفته‌اید.

گاهی اوقات بعضی کارهای ساده می‌تواند دیزاین منزل ما را عوض کند و یک خانه‌ی معمولی را به یک خانۀ   شیک و جذاب تبدیل کند؛ کافی است اشتباهات خود را بدانید، به سرعت آن‌ها را رفع کنید و از خانه‌ی خود لذت ببرید.

1.    فرش‌تان را کوچک انتخاب کرده‌اید

فرشی که لب به لب با مبل‌ یا میز ناهار‌خوری باشد، خانه‌ی شما را کوچک و خفه نشان می‌دهد. درست است که در طراحی داخلی منزل‌های امروزی دیگر خبری از فرش‌های بزرگ و لب به لب با دیوار، شبیه به خانه‌های مادربزرگ‌هایمان نیست اما جوگیر نشوید، فرش خیلی کوچک هم طراحی داخلی منزل شما را مدرن و شیک نمی‌کند. بزرگ‌ترین کاناپه‌تان را در نظر بگیرید فرش شما باید حداقل نیم متر از لبه‌های اثاثیه‌ی شما بیرون بزند.

دکوراسیون داخلی

2.    برای دیدن تابلو‌ها گردن درد نگیرید

اگر برای نگاه کردن به تابلوهای دیوار خانه‌تان سرتان را بالا یا پایین بگیرید، بهتر است همین حالا آن تابلو را از دیوار پایین بیاورید. نگاه باید آسان روی تزیینات دیوار خانه‌ی شما بچرخد. پس تابلو‌ها را هم سطح چشم بیاویزید. این کار اصلن کار سختی نیست. دیوار را به چهار سطح افقی مساوی تقسیم کنید و تابلو را در قسمت دوم از بالا بیاویزید. اگر از کسانی هستید که برای آویختن یک تابلو دیوار را سوراخ سوراخ می‌کنید، قبل از این کار اندازه‌ی تابلو را روی یک کاغذ در بیاورید و کاغذ را روی دیوار بچسبانید. وقتی از جای تابلو مطمئن شدید میخ را به دیوار بکوبید.

دکوراسیون داخلی

3.    رنگ‌های دیگری جز سفید هم در دنیا هست

دیوار‌های سفید در گالری‌ها برای جلوه دادن تابلو‌ها بسیار خوب است، اما خانه‌ی شما گالری نیست. همه‌ی دیوار‌ها را سفید نکنید. این باور اشتباه را که دیوار‌های سفید، خانه را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد را کنار بگذارید. بعد از انتخاب اثاثیه رنگ دیوار را انتخاب کنید. حتی اگر از رنگ‌های تند و تیره خوشتان نمی‌آید و دیوار‌های سفید را بیش‌تر می‌پسندید از رنگ‌های خاکستری روشن استفاده کنید. این رنگ نزدیک به سفید است ولی مردگی و خسته‌کنندگی این رنگ را ندارد.

دکوراسیون داخلی

4.    روشن‌ترین همیشه بهترین نیست

انتخاب نور اشتباه می‌تواند یک اتاق زیبا را به اتاقی وحشتناک تبدیل کند. لامپ‌های با وات بالا، با نور زیاد خود، فضای گرم و دنج پذیرایی شما را از بین می‌برند. از لامپ‌های 60 تا 75 وات در نوردهی پذیرایی خود استفاده کنید. برای سرویس‌های بهداشتی و اتاق خواب از لامپ‌های 40 تا 60 وات استفاده کنید. از نور‌های مستقیم تا جایی که می‌توانید دوری کنید. نور فضای خانه را با آباژور و نور‌های غیر مستقیم افزایش دهید.

دکوراسیون داخلی

5.    یک قدم فاصله چیز خوبی است

اشتباه بسیار رایجی که در دکوراسیون مبلمان خانه به خصوص خانه‌های کوچک انجام می‌دهیم این است که کاناپه و مبلمان خود را به دیوار‌ها می‌چسبانیم و سعی می‌کنیم فضای بیش‌تری در وسط خانه داشته باشیم این کار نه تنها به دل‌بازی فضا کمک نمی‌کند بلکه خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد و دکوراسیون داخلی خانه را زشت می‌کند. در چیدمان اثاثیه و مبلمان حداقل نیم‌متر بین آن‌ها و دیوار فاصله بگذارید. یکی دیگر از اشتباهات در دکوراسیون مبلمان این است که کاناپه را پشت به در ورودی خانه قرار دهیم. هر چند بسیار  لذت‌بخش است که کاناپه شما جلوی پنجره یا شوینده خانه‌تان باشد اما اگر با این کار کاناپه دقیقن پشت به ورودی خانه قرار می‌گیرد جای دیگری را برای کاناپه انتخاب کنید. وقتی مهمان شما از در وارد می‌شود اولین چیزی که می‌بیند پشت سر چند نفر است. این کار از فضای دوستانه و خوش‌آمد گویانه‌ی خانه‌ی شما می‌کاهد و در بدو ورود چشم را آزار می‌دهد.

دکوراسیون داخلی

6.    کاری که همه می‌کنند الزامن کار درستی نیست

معمول است که پرده‌ها را یا دقیقن بالای پنجره، میانه‌ی سقف و لبه‌ی بالایی پنجره نصب می‌کنیم اما متخصصان دکوراسیون داخلی به این نتیجه رسیده‌اند که این کار اشتباه بوده است. پرده‌ها را از لب سقف آویزان کنید و اگر پنجره‌هایتان به طول دیوار نیست، میله‌های پرده را از هر طرف حدود 30 تا 50 سانتی‌متر اضافه‌تر بگیرید تا با کنار زدن پرده‌ها کل پنجره و منظره را ببینید. اندازه پرده باید 2 برابر طول پرده باشد تا در مواقعی که پرده کشیده شده چین‌ها به زیبایی خود را در دیزاین منزل شما نشان دهند.

دکوراسیون داخلی

7.    کوچک و تیره باهم جور نمی‌شود

پیدا کردن دکوراسیون داخلی خوب برای آپارتمان‌های کوچک به مراتب سخت‌تر است. برای دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک رنگ‌های تیره را کنار بگذارید. اثاثیه‌ای با رنگ‌های روشن و جنس‌های مرکب انتخاب کنید. از پرده‌ی توری و جنس‌هایی که احساس سبکی می‌دهند استفاده کنید. این کار فضا را بازتر می‌کند و آپارتمان شما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

در دکوراسیون داخلی خانه‌ی خود، همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که این‌جا خانه‌ی شما است. شما بیش‌تر اوقات خود را با نزدیکانتان در این فضا می‌گذرانید پس بهترین نکته این است که احساس راحتی و تعلق به فضا کنید.

درست است که طراحی داخلی منزل‌های درون مجله‌ها به شدت جذاب است اما خانه‌ی خود را شبیه به یک عکس با ویترین یک فروشگاه درست نکنید. کاراکتر خود و علایق خود را به دکوراسیون داخلی خانه اضافه کنید. اجازه دهید که دیزاین منزل شما شخصیت بگیرد و منحصر به فرد باشد. رنگ‌های محبوبتان را به فضا اضافه کنید و اجازه دهید که این خانه، خانه‌ی شما باشد.

  • ۹۷/۰۶/۲۴
  • راهنما گردشگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی