راهنمای سفر

راهنمای سفر

راهنمای سفر

راهنمای سفر

  • ۰
  • ۰

تور ارزان دبی

سفر به کشورهای همسایه یکی از عادات ایرانیان در ایام تعطیل سال می‌باشد. این سفرها اغلب به کشورهایی چون ترکیه، امارات و قطر صورت می‌گیرد. دراین‌بین تور دبی به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین تورهای حال حاضر ایران محسوب می‌شود. جاذبه‌های گردشگری، نزدیک بودن به ایران، هزینه‌های کم سفر را می‌توان از دلایل پرطرفدار بودن تور دبی نامید. لذا برای سفر با تور دبی باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید. ما نیز در این متن قصد داریم تور دبی را از جهات مختلفی موردبررسی قرار دهیم. چنانچه قصد سفر به کشور امارات و بازدید از شهر دبی رادارید، ما را تا پایان همراهی نمایید.

معرفی کشور امارت

کشور امارات متحده عربی یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس محسوب می‌شود. زبان رسمی در این کشور زبان عربی است. پایتخت آن شهر ابوظبی است. کشور امارات متحده عربی، دارای 83،000کیلومتر مساحت می‌باشد که جمعیتی بالغ‌بر 8،000،000 نفر را در خود جای‌داده است. واحد پول امارات درهم است و توریستانی که به این کشور سفر می‌نمایند، باید پول رایج امارات و یا دلار را به همراه داشته باشند. کشور امارات یکی از کشورهای مسلمان‌نشین قاره آسیا محسوب می‌شود. گفتنی است مردمان این کشور برخلاف سایر کشورهای عرب نشین مانند عربستان در انتخاب دین و مذهب خود آزادی کامل دارند؛ اما آزادی بیان کامل در این کشور وجود ندارد. یکی از شهرهای معروف این کشور، دبی می‌باشد. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری متفاوتی می‌باشد، که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

dubai-tour

معرفی شهر دبی

همان‌طور که در متون بالا به آن اشاره شد، شهر دبی یکی از شهرهای زیبا و دیدنی کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شود. این شهر با داشتن مساحت 500 مایل مربع به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر امارات محسوب می‌شود. در این شهر 2،000،000 نفر زندگی می‌کنند و می‌توان گفت به‌عنوان شلوغ‌ترین و البته مدرن‌ترین شهر در کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شود. دلیل این جمعیت بالا پتانسیل‌های بسیار خوبی است، که در این شهر موجود می‌باشد. رونق اقتصادی که از هجوم گردشگران در فصول مختلف به این شهر به‌دست می‌آید، باعث شده است که بسیاری از افراد برای کار وزندگی به این شهر بیایند. همان‌طور که به آن اشاره شد، جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار این شهر باعث شده است، که بسیاری از افراد با انتخاب تور دبی سفر به این شهر را تجربه نمایند. تور دبی دارای زوایای مختلفی است، که در ادامه بررسی می‌شود.

تور دبی

در متون بالا بارها به این موضوع اشاره شد، که تور دبی به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین تورها در سطح کشور محسوب می‌شود. تور دبی توسط بسیاری از شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی به مسافران ارائه می‌شود. خدمات متفاوتی که در این تورها به مسافران ارائه می‌شود، در انتخاب نوع آژانس مسافرتی از طرف مسافر بسیار تأثیرگذار است. گفتنی است نوع خدمات و تعداد روزهایی که افراد در این شهر می‌مانند، در هزینه این تور تأثیرگذار می‌باشد. تور دبی در فصول مختلفی ارائه می‌شود و افراد می‌توانند با توجه به‌وقت و هزینه خود در هرزمانی این تور را تجربه نمایند. در کل می‌توان گفت تور دبی به دلیل محبوبیت بی‌شماری که در میان طرفداران دارد، باعث شده است که بسیاری از افراد در مورد جزئیات این تور کاوش نمایند. لذا ما نیز قصد داریم تا این جزئیات را موردبررسی قرار دهیم.

dubai-tour

بررسی آب‌وهوای دبی

همان‌طور که می‌دانید کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ازلحاظ آب و هوایی دارای آب و هوایی بسیار گرم و طاقت‌فرسا می‌باشند. درواقع این کشور تنها 2 فصل دارد؛ یک فصل معتدل و نیمه گرم، که زمستان و نیمی از پاییز را شامل می‌شود و فصل تابستان و بهار که به‌عنوان یکی از فصول گرم و مرطوب محسوب می‌شود. درجه گرما در این کشور در بعضی از اوقات به 45 درجه نیز می‌رسد، اما شاید نکته آزاردهنده آن در میزان بالا بودن شرجی هوا باشد. گفتنی است شب‌های تابستانی آن با داشتن 30 درجه گرما کمی معتدل‌تر است و برای گردش‌های شبانه در تور دبی مناسب می‌باشد. افرادی که قصد رفتن به تور دبی رادارند، بهتر است از قبل وضعیت آب‌وهوای این کشور را بدانند و سپس برای سفر به این کشور اقدام نمایند.

dubai-tour

بهترین زمان سفر به دبی

افرادی که قصد سفر با تور دبی رادارند، باید توجه داشته باشند، که بهترین زمان ازلحاظ آب و هوایی فصل زمستان در این کشور می‌باشد. لذا آب‌وهوا در این زمان معتدل شده است و افراد به‌راحتی می‌توانند، از جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید نمایند. گفتنی است این فصل به‌عنوان فصل گردشگری در دبی محسوب می‌شود و با توجه به هجوم توریستان و گردشگران، هزینه‌های تورکمی بالاتر خواهد رفت. افراد با توجه به بودجه و سلیقه خود به همراه بررسی شرایط موجود در کشور امارات و شهر دبی، می‌توانند بهترین تصمیم را برای سفر بگیرند. گفتنی است برگزاری جشنواره‌های مختلف و رویدادهای مهم در این کشور در انتخاب زمان برای تور دبی تأثیرگذار می‌باشد.

dubai-tour

پروازهای تور دبی

پروازهای مختلفی از ایران به کشور امارات صورت می‌گیرند. می‌توان گفت اکثر این پروازها به شهر دبی ختم می‌شوند. پروازها از شهرهای مختلف ایران به سمت دبی صورت می‌گیرند. اکثر ایرلاین های ایرانی خدمات پرواز برای تور دبی را ارائه می‌دهند. در هفته چندین پرواز از شهرهای مشهد، تهران، تبریز، بندرعباس و سایر شهرها به شهر دبی صورت می‌گیرد. پروازهایی که از تهران به سمت دبی صورت می‌گیرند، به مدت 1 ساعت و 45 دقیقه به طول می‌انجامد. این زمان برای شهرهای مختلف ایران متفاوت می‌باشد. به این مدت‌زمان باید شرایط آب و هوایی و همچنین سرعت و جهت وزش باد را نیز اضافه کرد.

dubai-tour

خدمات فرودگاهی در دبی

کشور امارات متحده عربی یکی از کشورهای توریستی محسوب می‌شود. به همین دلیل وضعیت فرودگاهی این کشور در سطح بسیار خوبی می‌باشد. لازم به ذکر است که یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های کشور امارات، فرودگاه بین‌المللی دبی محسوب می‌شود. این فرودگاه در 4.6 کیلومتری شهر دبی واقع‌شده است. همان‌طور که در عکس زیر مشاهده می‌نمایید، این فرودگاه از معماری بسیار خوبی برخوردار است. گفتنی است که این فرودگاه از ترانسفر فرودگاهی بسیار خوبی بهره‌مند می‌باشد. افراد بعد از پیاده شدن از پرواز می‌توانند، با استفاده از تاکسی‌های فرودگاه و اتوبوس‌ها به‌راحتی به مقصد خود در شهر دبی بروند.

dubai-tour

جاذبه‌های دیدنی دبی

بارها به این موضوع اشاره شد که کشور امارات متحده عربی و شهر دبی به‌عنوان یکی از کشورهای توریستی محسوب می‌شوند. این شهر دارای جاذبه‌های توریستی بسیاری می‌باشد و افراد می‌توانند در سفر با تور دبی از این زیبا و دیدنی لذت ببرند. این شهر با پیشرفت چشم‌گیری که داشته است، توانسته در کنار اندک جاذبه‌های تاریخی، جاذبه زیبای دیگری برای جذب توریستان فراهم آورد. به‌عنوان مثال می‌توان برج خلیفه که به‌عنوان بزرگ‌ترین برج دنیا محسوب می‌شود را نام برد. از سایر جاذبه‌هایی که توریستان در تور دبی مشاهده می‌نمایند، باید به دبی مال، بهترین مرکز خرید و تفریح در دبی، موزه دبی، خانه شیخ سعید آل مکتوم و برج العرب اشاره کرد. از مهم‌ترین و زیباترین این جاذبه‌ها می‌توان به جزیره دست‌ساز نخلی دبی که یکی از عجیب‌ترین ساخته‌های دست بشر است اشاره کرد.

dubai-tour

بهترین رستوران‌های دبی

شاید بتوان گفت شهر دبی شهر رستوران‌ها است. این شهر دارای رستوران‌های متفاوت با انواع غذاهای مختلف می‌باشد. افرادی که با تور دبی به سفر رفته‌اند، می‌توانند با مراجعه به رستوران‌هاییچونپیرچیک، مارگایوکس، ائازونه غذاهای باکیفیت و لذیذی را میل کنند. البته رستوران‌های آل هدهیراه، ژنگ هس، نوبو و وری هم از رستوران‌های معروف و فوق‌العاده در دبی هستند. شما با مراجعه به این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای عربی و انواع غذای سایر کشورهای دیگر که برای توریستان تور دبی محیا شده است را سفارش دهید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید. گفتنی است از غذاهای معروف و لذیذی که در تور دبی می‌توانید تجربه نمایید، باید به شتر شکم پر، فلافل عربی،هوموس، مجبوس، شاوارما و آش آسارایا اشاره نمود. لازم به ذکر است افراد در تور دبی می‌توانند با توجه به بودجه خود به رستوران‌های متفاوتی بروند و وعده‌های غذایی خود را میل نمایند.

dubai-tour

بهترین مراکز خرید دبی

شهر دبی به داشتن مراکز خرید زیبا و دوست‌داشتنی معروف است. از مهم‌ترین مراکز خرید شهر دبی می‌توان به دبی مال اشاره کرد. این مرکز خرید با داشتن 1200 واحد صنفی از بزرگ‌ترین و مجهزترین مراکز خرید در دنیا محسوب می‌شود. این مرکز خرید علاوه بر اینکه بهترین مرکز خرید در دبی می‌باشد، از بهترین مراکز تفریح و گردشگری در شهر دبی نیز محسوب می‌شود. از سایر مراکزی که در تور دبی می‌توان از آن‌ها خرید نمود باید به امارت مال، برجمان، سیتی سنتر دیره، ابن بطوطه، الغریر و مرکاتواشاره کرد. گفتنی است قیمت کالاها در این کشور نسبتاً معقول می‌باشند و افراد می‌توانند با مراجعه به آن‌ها کالاهای خود را تهیه نمایند.

dubai-tour

بحث پایانی

در کل می‌توان گفت تور دبی به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین تورها محسوب می‌شود. در تور دبی با استفاده از تور لیدران می‌توان به جاذبه‌های دیدنی این شهر سری زد و از دیدن تک‌تک آن‌ها لذت برد. هرچند که دیدنی‌های شهر دبی مانند بسیاری از شهرهای دیگر در سایر کشورها، تاریخی و یا قدیمی نیست و نماد کاملی از تکنولوژی و مدرنیته می‌باشد، اما بااین‌وجود بسیار زیبا و جذاب است. بهتر است با یک برنامه‌ریزی درست سعی کنید، تا در زمان اقامت در این شهر به‌تمامی نقاط آن بروید. تور دبی می‌تواند بهترین تجربه سفر برای افراد محسوب شود.

  • ۹۷/۰۶/۱۵
  • راهنما گردشگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی